Wednesday 6 July 2011

wth the love is actually???

ari ni aku byk layan drama n movie sal cinta...rase cam best jer bercinta  tapi kadang2 cinta ni blh buat kita jadi bodoh...aku x tau nak describe sal cinta ni coz aku x penah lagi bercinta...hell...nape aku x bercinta???aku ni x laku ker??n the answer is NO as well as hell....lau nak tau nape nanti aku re relesase balik entry aku...maybe ade yg dah bacr entry tu tapi maybe ade yg x tau..so IA aku akn release balik..tapi sekang ni aku nak cakap sal LOVE.....haahha sounds interesting kan???



actually bila kita sebut pasal cinta ni..skop dia luas kan..n aku sgt pasti semua org dah tau sal love ni..aku x nak sentuh yg berat2 tp sebelum tu aku nak sentuh sikit la..IA aku akn sempoikan so that x der la entry ni jadi cam ruangn tazkirah plak..ok lets start...lau ada dorg sebut dia x pernah bercinta...actually dia tipu..nak tau nape??cinta ni universalll!!!caye x???korang mesti ada pareants kan??lau x der dah tentu korg xwujud!!!!percaya x kita wujud kat dunia ni atas dasar cinta???lau x caye meh aku story..

apela..benda simple camni pon nak kena explain cam budak2...fisrt...sebelum mak ayah korang buat 'tut'(aku rasa korang dah cukup "dewasa" utk agak tut tu ape)..mestila atas dasar suka sama suka...lau x xkan la jadi korg....sal kes rogol tu kita tolak tepi..ape yg aku ckp skang ni ttg hubungn yg sah n suci..ok mana dtg nya suka sama suka tu..mestila mak ayah korg tu tgh hangat bercinta....lau x cinta xkan bagi punya..caye la...so sebelum "buat" korang..perasaan cinta tu dah wujud..lau x caye ko try r tanya mr dady ko...bila dah dpt jwpn tu share ngn aku ek...

ok stage kedua...bila benih parent korg dah bercampur....maka terciptalah satu lagi makhluk Allah atas muka bumi ni...tapi benih tu kosng x der menda pon sehingga cukup lapan bulan makluk tu dihidupkan..mase tu..roh korang semua dibarat kan macam buih yg dok kat dalam vacuum...hanya roh yang bertuah jer akn dipilih utk di masukkan kedalam tubuh makhluk tu...n disebabkan rasa kasih n bertapa cintanya Allah kat kita..dia pilih kita n bagi peluang kat kita untuk tgk bertapa indah nya dunia yg DIA ciptakan utk kita...SUBHANALLAH..so apalagi yg korang nak...korang tau x bertapa DIA cintakan kita..tapi kenapa kita lupakan DIA..(aku jgk hamba yg lalai yg penuh dgn kekurangan)



and kita ni dah dilahirkan sbg hmba yg islam...n hmba islam ni hmba yg paling di syangi oleh Allah..caya X??cuba korg bandinghkan diri korg dgn non islam....kita dah dihindangkna dgn nur islam...ko kluar jer dari perut mak ko...ko dpt dengar bertapa merdu nya suara syh ko azan kat telinga ko..mase tu Allah dah ada dgn kita..tapi cuba ko tgk baby non islam..ada ker dia dpt dgr azan tu??ade ker papa diaorg azan kan dia org??as well as hell dia x dgr aper...kosong..c bertapa kita ni bernilai di muka bumi ni..tapi kenapa kita x pernah sedar???part ni aku xnak jwb korg tanya la diri sendiri..

so..nila cinta sebenar...simple jer...kita dicinta sebelum kita wujud lagi...tapi syg nya kita ni xpernah menghargai cinta tu...sbb tu la ramai yg kaple pas tu break..korang kaple sbb nak main2 sbb korang x pernah hargai n tau cinta tu sebenar!!!korang tau x bertapa rugi nyer korang lau bercinta separuh jalan...cinta korang tu ibrarat dah x bernilai...cuba korang bygkn cinta ni cam kereta..cinta pertama ni sama ngn kereta baru harga mmg mahal giler..n cinta kedua ni plak sama cam kereta second hand harga kereta tu smakin murah kan??..so faham2 sendrila..lau yang selalu kapel pas tu break...cam besi buruk yg dah berkarat xder harga....cinta du dah jadi priceless dah..wth!!!!

No comments:

Post a Comment