Thursday 7 July 2011

aku x bercinta sbb first love aku....


entry ni aku post mase pas spm..so xsama ngn situasi aku sekarang tapi isi aku ttp sama...aku xnak bercinta sbb aku sygkan first luv aku.....
so enjoy it!!!
dulu aku x nak bercinta...n sekarang ni plak aku x nak bercinta jgk!!!(eh...betul ker??hahaha...entahlah...aku keliru)
lau dulu hidup aku dgn buku2 n spm jer x der pon benda lain....n skrang ni bila dah x der menda nak wat(honeymon time)aku rasa bosan la plak so benda2 cam cinta ni mudah nak wujud kot!!!hahaha

agaknyerla...

bagi akula...sape2 yang kapel n penah break tu adalah org yang rugi sbb dia da kehilangn FIRST LOVE dia...bagi aku firts luv adalah benda yang paling berharga n bermakna so sbb tu la aku takut nak bercinta smapai skrg...mmg aku takut nak bercinta tapi aku berani luahkan perasaan aku...adakah itu cinta???xkan???so makna nyer aku x jatuh cinta lagi la kan??kan??kan??(bharap sgt ni..hehehe)
kenapa aku ckp first love(FL) sgt berharga???

sbbnya dgn FL la kita mula kenal erti kewujudan lelaki dlm hidup kita(ceh cinta pada Allah pon x rase lagi pandai2 plak rase cinta kat org..ok aku manusia yg penuh dgn kekurangn)n dgn FL jgk kita dpt rase sweet nyer perasaan tu bila ada sence yg agak2 romantik maklumla baru kenal cinta(hakhakhak) ok stop malas kau nak puji FL lebih2..sbb aku rasa sume org tau..n bf kita tu adalh org pertama yg kita kenal kan(maksud aku secara mendalam n secara peribadi)n diala org pertama yg berjaya cairkan hati kita so biarlah dia jadi org pertama dan terakhir yg duduk kat satu tempat dalam hati kita ni....
bila FL jadi last luv maknaye kita hanya bercinta dgn seorg lelaki jer so maknanya dia adalah satu2 nyer lelaki yg wujud dlm hati kita tu baru blh dipnagil CINTA SEJATI(ni pendapat aku la)

tapi aku sure x ramai yg berjaya nak pertahan FL diorg kan...(mgkin ada sbb nyer..cinta pertama sgt manis..pahit untuk dikenang n syg utk dibuang..ceh mcm dah ada experince dah)hahaha ckp menda ni aku teringt seorg gurl ni yg selalu tukar boyfren n kapel dgn dua tiga org mamat sekali gus...cuba byg kan husband dia nanti...kesian kan!!cinta dia telah dipoligami kan...hahaha padan muka!!!(maybe cara ni cara terbaik utk perempuan balas dendam kat lelaki tapi...tidakkah cinta itu hnya perlu satu bukan dikongsi sdgkan kita x ingin harta benda kita dikongsi so samalah jgk dgn perasaan...bygkn bertapa sedihnya husband tu bila tau perasaan cinta isteri nya tu pernah dikongsikn dgn lelaki lain..)
cukup la satu jer!!!

cinta kepada ALLAH 1
cinta kpd nabi 1
cinta kepada diri sediri 1
cinta kepada mak ayah 1
cinta kepada keluarga 1
cinta kepada ilmu 1
cinta kepada kawan 1
cinta kepada suami/lelaki yg berjaya duduk kat satu tempat dalam hati kita biarlah 1 bukan 1 dibahagi kpada ramai lelaki!!!!

so ni la yg aku cuba praktikkan dan alhamdulillah aku rasa aku berjaya kot!!!insyaALLah!!!aku sgt takut nak bercinta sbb aku takut untuk kehilangn FL aku!!!

2 comments: