Thursday 28 July 2011

semangkuk TOKGUK n semangkuk TOKBUKI with PUCIMGAE!!!! + sedikit kimci

haha..pe menda tuh???sape tau???sila angkat angan anda..ok aku xkesah pon..hahaha...tapi mesti ada yg x tau menda apa yng aku tulis tu kan...ok tu semua tu makanan korea...nape tiba2 aku cakap sal benda ni kan....actually ari ni intec ada buat FOOD FESTIVEL..so all budak2 yang dok buat persedian kat INTEC ni akan sediakan makann negara memasing..n aku mestila sediakn makann korea...aku kan budak korea...heh!!!

ada 7 negara yang terlibat yg sediakn makan diaorg which are jepun,rusia,mesir,jordan,jerman,rusia n of cos la korea kan....n of cos la aku xkan lepaskan peluang ut rasa semua makann tu kan tapi yg x bes nyer kena bayar dah la mahal..tapi x kesah...sekali sekala...ok kita tutup sal makanan lain...sekarang tiba masa utk aku promote makanan korea plak...

lau sebut makann korea korang mesti akan sebut kimci kan???kimci ni sayur lobak jeruk....ok memang kimci fames n lau kat korea kedai makan diaorg bagi free jer kimci ni....n aku try la rasa...rasa dia xder la pedas sgt, masam sikit pahit sikit..tapi bes..aku suka..kena dgn taste la..so maknanyer pasni xder la aku kebulur kat korea nanti kan fuh selamat...next..tokguk n tokbuki ni plak rice cake togkuk tu cam nasi air jer..rice cake tu kita letak dalam sup..tokbuki tu plak rice cake jgk tapi letak dalam sos cam cili sos la...rasa dia pedas tapi lagi bes lau nak compare ngn tokguk ...tokguk n tokbuki ni dimakan mase tahun baru..

next is PUCIMGAE...pucimgae ni bes...nak tau nape???sebab aku yang masak menda alah tu sbb tu rase dia bes...n of cosla benda ni la yang paling laku n cepat habis...hehe...k pcimgae ni cam telur dadr jer lagak dia...tapi penuh dgn sayur termasuk kimci...benda ni org korea makan time 2 hujan jer..so kena lah dgn masanya....sbb tadi hujan turun...n gerai kita org yang paling cepat tutup sbb makan dah habis...so rilek jerla kan....

tapi sebelum tu mestila ada majlis perasmian kan...n setiap negara akn perform bakat masing..n korang mesti blh agak kan apa yg budak2 korea buat..of cos la kpop kan....hahahah..aku xnak komen...korang tgk la sendiri cam ner....so enjoy it!!!!

No comments:

Post a Comment