Friday 29 July 2011

erti sebutir diamond....

tajuk tu..tatabahasa tunggang terbalikla..adeila fail aku bab bm ni....tapi pesal tetiba kluar sal diamond plak ni???meh aku citer...actually ari ni sir kim aku ade story sal diamond ni n wash coconut kita org sikit...hahaha..

tapi sebelum tu aku nak share kisah aku ngn diamond gak...aku sgt sukakan diamond..sbb dia nampak elegan n luxury...tapi aku x pernah tau yang diamond ni something yg sgt hebat..walaupon aku suka diamond tapi aku x suka pakai jewelary...hahaha..sbb nye leceh la lau pakai semua tu....lau ganas2 kan rosak plak diamond tu...heh nampak sgt pakai diamond murah..wth...ok aku bukan kaya cam prince william..korang nak tau x...sbnr kan cincin yang bini(kate middleton) kekasih gelap aku pakai masa dia kahwin dgn kekasih gelap aku tu bukan nya precious sgt pon....dia jadi mahal sbb diamond biru tu jarang kita nak jumpa..berlian yang paling precious kat atas muka bumi ni actually berlian putih..so lau ade kekasih korang bg cincin kaler2 korang x yah nak bangga sgt la sbb semakin gelap kaler berlian tu semakin murah la berlian tu..so sila cek cincin masing2...nlau blh cepat sorokkan sblum ada org lain tau...

ok tu  baru mukadimmah jer...aku nak kaitkan hidup kita ngn diamond actually...ok fisrt, nape diamond ni sgt mahal??diamond ni terhasil bila berlaku nya geseran atom2 carbon dgn tekanan n temperature yg sgt tinggi  kat dalam kerak bumi tu....n process ni ambik masa beribu2 tahun utk menghasikan diamond yg sgt berkualiti....macam mana nak tau dia berkualiti...diamond ni sgt cantik tapi dlm cantik dia ada kerasnya...diamond lebih keras dari batu...n utk wat empangn kenyir x silap aku...engineer guna diamond utk pecahkan batu bukit tu n xder benda lain yg boleh pecah kan diamond tu melainkan diamond tu jgk...see bertapa hebatnya diamond..sama la dgn kita..kalau kita nak jadi bersinar n hebat cam diamond kita kena lalui kesusahan dulu  ntuk jangka masa yg sgt lama sama cam diamond jgk...dimond blh jadi precious sbb diamond ni telah lalui detik getir selama beribu2 tahun n as a result it become the preciuos one that canot be contested with the others..


so ladies jom jadi cam diamond yang bersinar indah..dalam indah nya ada kerasnya....jadi lah seorg yang cantik tapi tegas hatinya menegakkan agama dan tidak mudah kalah dgn godaan lelaki...jadi la seorg yang lembut tapi hati nya cekal n kuat untk hadapi segala halangn dunia ni...n iA diri mu akn terus bersinar di muka bumi ni....perghhhhhhh...aku x leh blah la ngn ayt aku yg ni.. skema giler...argh lantak r...janji korg baca..lau x korang xkan smpai kat sini kan...

walaupon aku x suka pakai jewellary aku harap sgt aku dapt beli rantai ni
x silap aku 190 US dollar

No comments:

Post a Comment