Thursday 24 November 2011

life~

semalam msia lawan indon dpt MAS punyer la azb nak menang!!!aku benci gile tgk fuckri maen...cam shit jer....mlm ni pom msia kalah ngn syiria...aku tgk separuh jer sbb fuckri la....tendang bola cam org xcukup zat....arghh tensyen giler aku ngn dia ni!!!kpd pemint fakri...aku minta maaf sgt2 yer..aku tau dia gugup tapi smpai mati pon dia xkn berjaya klu dia x baiki performance dia kan??ok FULL STOP!!

jom kita pergi ke real story...aku nak tanya korg...kehidupan apa yg korg nak??
aku sure messti korg cakap nak kaya,nak hidup kat rumah besar..nak ada keta besar..nak bini cntik or husben hensem,nak cantik or hensem or wat ever lah!!!semua nak perfek kan???at last semua tu angan2....
cube korg tegk...
org kaya....walapun byk duit hidup x tenang pastu sakit...
org miskin pulak selalu sehat tapi duit xder.....
org hensem n cantik x semestinyer kaya or pandai.....
c...dunia sbnr x pernah ada yg perfek....sbb kita ni manusia n manusia ni penuh dgn kekurangan!!!!eh apesal la ayt aku ni skema sgt??shit.

skarg ni kau tgh cuti midsem...so dok kg la..tgh2 aku tgk msia lawan syiria mak aku ajak aku melawat jiran aku...dia xsedarakn diri...dia baru jer lepas beranak(13 hari)...disbbkn game malam ni x bes..aku follow jer mak aku....jom dgr citer!!!

aku bukan nak aibkan or cerita keburukn sapa2 tapi ape yg aku nak citer ni memang bukak mata aku.....hidup ni penuh dugaan!!!!ada turun n naik...

jiran aku ni xsempat habis berpantang pon lgi...dia dah kena buat kerja siang dan malam...sbb husben dia tu celaka sgt2....dahla pemalas pastu mintak duit ngn bini dia...husben dia nak jual anak dia kat someone sbb nak duit!!!celaka la jantan tu!!!!korg pikir la sendiri perempuan yg baru jer lahirkan ank...mesti la lemah lagikan...pastu kena dera mental dan fizikal....pastu nak hadap semua dugaan ni sorg diri...sapa2 pon xleh nak endure!!blh jdi gile tau dgn keadaan dia yg tgh berpantang tu!wanita penuh dgn kasih sayang n wanita jgk perlukan kasih syg!!!!!hati aku tersentuh!!!!

aku tgk anak2 dia dok tepi dia smbil gengam tgn dia!!!!ambulan dtg nak bwk dia pegi hospital..(lgi celaka husben dia...dia sumpah bini dia dpn nusre sbb dia xnak kasi bini dia pegi hospital tapi makcik aku berkeras jgk n makcik aku la yg tepon hospital) ok balik citer anak2 dia....anak2 dia semua kecik umur dlm  ting1 2 gitu la...tapi ape yg diorg blh buat utk tolong mak dia???dia org hanya blh meratap!!!peritnya hidup diaorg!!!hati aku tersentuh!!!

pastu baby yg baru umur 13 hari tu!!!lagi sedih tapi dia bagus sbb dia x nangis...ya Allah besar nya dugaan!!!!hati aku tersentuh..mak saudara aku volenteer nak jaga baby tu...nak kasi kat nenek dia...nenek dia pon tgh sakit, mak saudra dia pon tgh sarat....aku soh mak aku amik baby tu tapi mak aku x nak!!!klu mak aku amik dia xnak kasi blik!!!(ish2 apelah mak aku ni=,=")aku smpt dukung budak tu!!masa tu aku terpikir kan masa depan dia pastu tibe2 kluar satu soklan killer!!!!"aku ni blh jadi mak ker???"hahahah wth la dgn soklan tu!!!ade ker patut!!!!!baby ni la punya pasal....dia amik kesemptn goda aku masa aku tenung muka dia!!!!kuasa baby!!!hahahah...ok lupakan sal soklan yg killer tu!!!

p/s:ape yg aku nak ckp kat sini!!!!ingat la...dalam korg tgh senang lenang ada lagi org yg dlm kesusahan n kesedihn...so bersyukurla dgn nikmat yg korg ada!!!kita x penah mahu hidup susah sbb tu kita berusaha!!!n mereka juga buat yang terbaik cuma Allah nak uji mereka lgi!!!n aku pasti setiap ujian tu akan ada hikmahnya....setiap kali hujan turun akan ada pelangi selepasnya!!!!iA!!!

No comments:

Post a Comment